top of page

Met de deur in huis vallen?

Kom terecht in de huiskamer van je klant!

De pandemie lijkt zo langzamerhand uit te doven, maar de gevolgen ervan zullen nog wel een tijd voelbaar blijven in ons dagelijks gedrag. De lockdown-logistiek van rondrazende witte busjes zal meer in balans komen met de heropende winkels, maar de gewoonte van vandaag bestellen vanaf de bank, morgen in huis is nu wel volledig ingesleten.

Huiskamer marketing is de toekomst, maar hoe pas je het toe?

18 februari 2022 door Gerben Prins - Route Royaal Marketing

Teenage Boy on Mobile Phone

Over huiskamer marketing kan ik veel vertellen, maar nog beter is het laten zien. Hier is Jeff:

Tijdens het doelloos scrollen op de bank begint het Jeff langzaam te dagen: morgen is zijn moeder jarig, maar hij heeft nog geen cadeau! Snel tikt hij ‘boeket bezorgen’ in in de zoekbalk van zijn smartphone. Een Google Ad stuurt hem direct naar de mobiele website van een boeket bezorgservice.

 

De boeketten staan keurig gerangschikt met prijs, afbeelding en gelikte beschrijving op zijn schermpje, mét 10% korting voor Jeff als nieuwe klant. Hij vliegt door het bestelproces heen dankzij de navigatie die niets te raden overlaat. Een kleurige pop-up verschijnt als hij op Bestel Nu drukt: kaartje erbij voor 2,50 extra? Welja. Hij maakt een keuze uit de rij online betaalopties en bezorgdiensten die morgen al leveren en rekent direct af. Zo, ook weer geregeld. 

Huiskamer marketing, hoe doe je dat?

Zie hier: Huiskamer marketing. Probeer jezelf eens voor te stellen: wat kun je doen om zo laagdrempelig mogelijk vanaf de huiskamerbank jouw product te laten bestellen en bezorgen?


Het antwoord is een combinatie van vele factoren, die allemaal bijdragen aan de kans op een daadwerkelijke sale. Maar om het maar even plat te zeggen; hoe luier hoe beter. Hoe zit het met de volgende aspecten van jouw online shop?


●    Advertenties direct gericht op de doelgroep en het scherm naar keuze
●    De optie tot accountloos bestellen
●    Een makkelijk navigeerbare e-commerce omgeving
●    Snelle (en kosteloze) bezorging
●    Breed geïntegreerde betalingsmogelijkheden

Dit is een greep uit de opties om de drempel zo laag mogelijk te maken voor jouw klant om te kopen. In de praktijk kan dat er zo uitzien:

Schermafbeelding 2022-02-14 om 16.06.42.png

Drempelloos bestellen zonder account.

Schermafbeelding 2022-02-14 om 16.07.49.png

Meerdere moderne betaalopties op een rij.

Schermafbeelding 2022-02-14 om 16.25.25.png

Zalando biedt gratis levering, gratis retour en 100 dagen bedenktijd.

Voorbeelden van huiskamer marketing

De goede verstaander heeft net gelezen hoe Jeff precies binnen enkele minuten werd verleid om zonder lang na te denken af te rekenen. Een ander voorbeeld? Op maat gesneden Instagram advertenties. Die leiden vaak tot snelle aankoopomgevingen waarin de impuls direct omgezet kan worden naar actie.


Een ander goed voorbeeld van huiskamer marketing is flitsbezorging in stedelijke gebieden, waar men voor een laag bedrag binnen 10 minuten (vergeten) boodschappen kan laten bezorgen door een koerier. Kan het luier?

IMG_1896.jpg
IMG_1897.jpg

Responsive shopping op mobiel, met kortingscodes en makkelijke navigatie.

Schermafbeelding 2022-02-17 om 13.41.04.png

Flitsbezorging focust op levering binnen 10 minuten na bestelling.

Val met de deur in huis bij je doelgroep

De drempels van online marketing worden door veranderingen in economische status, maatschappij en regulering regelmatig verhoogd. Denk maar eens aan factoren zoals de heropende post-pandemie maatschappij, strengere privacywetgeving en implementaties van Tech giganten die de omgang met deze drempels ingewikkelder, maar niet onmogelijk zal maken. Daarom is het belangrijk up-to-date te blijven met de laatste ontwikkelingen, zodat je geen sales misloopt of erger nog: de spelregels overtreedt met een boete tot gevolg.

Met de juiste huiskamer marketingtechnieken, overgoten met een sausje neuromarketing, wordt de impuls van een klant maximaal gestimuleerd tot conversie. Heb je vragen over hoe je zo drempelloos mogelijk je potentiële klanten bij je kan laten kopen volgens de laatste spelregels? Dan help ik je met de deur in huis vallen, zodat je dankzij goede huiskamer marketing direct bij je doelgroep terecht komt.

bottom of page